Ποιες
είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνω;
Να δηλώσω άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχω ήδη κάνει) υπογράφοντας την
αντίστοιχη δήλωση της ΔΟΕ ή της ΠΟΣΕΠΕΕΑ (για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ). Η συμμετοχή στην απεργία -αποχή μας καλύπτει να μην ενεργοποιήσουμε την πλατφόρμα και τον
ατομικό φάκελο αξιολόγησης, να μην πάρουμε μέρος σε κάθε είδους συνάντηση με
τον σύμβουλο-αξιολογητή, να μη συνάψουμε "συμβόλαιο" μαζί του για
διαδικασία ατομικής αξιολόγησης, να μην υποβάλουμε έκθεση αυτοαξιολόγησης, να
μην προβούμε σε κανένα άλλο εξωδιδακτικό- γραφειοκρατικό έργο για την ατομική
μας αξιολόγηση, εντός ή εκτός ωραρίου. Το έγγραφο της δήλωσης συμμετοχής στην
απεργία-αποχή, αφού υπογραφεί,
πρωτοκολλείται και αντίγραφο αποστέλλεται στο Σύλλογο Εκπ/κών Π.Ε. Κορινθίας.
Τα στελέχη του ΥΠΑΙΘ, o Yπουργός
Παιδείας και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός δηλώνουν ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα η
άρνηση της αξιολόγησης που επισύρει πειθαρχικές διώξεις και κρατήσεις μισθού.
Ισχύει; Επίσης, μήπως κινδυνεύω να στοχοποιηθώ;
Σε καμία περίπτωση. Από
την πρώτη στιγμή του αγώνα μας, το Υπουργείο κατέφυγε σε απειλές, εκβιασμούς
και ποικίλους εκφοβισμούς. Δυστυχώς, μια μεγάλη μερίδα συμβούλων αλλά και κάποιοι
λίγοι διευθυντές σχολικών μονάδων
αναπαρήγαγαν αυτό το κρεσέντο εκφοβισμού. Ότι οι αναπληρωτές κινδυνεύουν να
απολυθούν, να μην επαναπροσληφθούν, ότι η απεργία -αποχή από την αξιολόγηση της
σχολικής μονάδας ή από τους μέντορες, ότι τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ είναι παράνομα
και οι διευθυντές σχολείων κινδυνεύουν με διώξεις, ότι δεν θα ξαναγίνουν
διευθυντές και άλλα πολλά. Στην ίδια τακτική καταφεύγουν από το 1997 που έχουν
ψηφιστεί νόμοι για την αξιολόγηση αλλά ουδέποτε εφαρμόστηκαν. Η αλήθεια είναι ότι κανείς και καμία δεν διώχθηκε ούτε
στοχοποιήθηκε για τη συμμετοχή του/της στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.
Αντίθετα, το στίγμα του καλοθελητή του Υπουργείου φέρουν ορισμένα στελέχη
εκπαίδευσης τα οποία έχουν καταγγελθεί από τους Συλλόγους ΠΕ και τη ΔΟΕ.
Είναι νόμιμη μορφή η
Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α); Οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας;
Η αποχή των εκπαιδευτικών
από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως
αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ.
486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή
συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους
συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Καμία κύρωση και καμία ποινή δεν
υφίσταται λόγω της συμμετοχής στη νόμιμη απεργιακή μορφή του κλάδου.
Επισυνάπτουμε και σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε. Το
ίδιο ισχύει και για τις στάσεις εργασίας.
Μου έστειλαν μήνυμα να μπω στην
πλατφόρμα αξιολόγησης. Τι κάνω;
ΚΑΤ’ ΑΡΧΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ.
Αυτό σημαίνει ότι: Δεν
«μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δε
δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και
να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε
επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα
«παπαγαλάκια» του για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην
αξιολόγηση. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» κατά λάθος στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το
μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία
ενημερώνουμε άμεσα και πάλι το Δ.Σ. με οποιονδήποτε τρόπο.
Τι απαντάμε εάν
σταλεί email από τον αξιολογητή;
Με την παρούσα (αριθμός
πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης
συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην
απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ-ΕΕΠ), από κάθε
ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους
του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις
διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την
Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και
λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των
μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία
διενέργειάς της».
Ο/Η εκπαιδευτικός:………
Ονοματεπώνυμο:……………
Ειδικότητα:……………………….
Σχολείο:…………………………………
Δε γράφουμε τίποτα
επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή. Καλό
είναι το απαντητικό αυτό
μήνυμα να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στο ΔΣ του Συλλόγου.
Ανήκω στο ΕΕΠ ή στο
ΕΒΠ, πως θα αντιμετωπίσω μόνος/η μου τον αξιολογητή;
Κανένας και καμία δεν θα
μείνει μόνη. Ο Σύλλογός μας, αλλά και οι συνάδελφοι κάθε σχολείου θα είναι έξω
από αυτό, στο πλευρό του αξιολογούμενου, στην πρώτη γραμμή κάθε μπλοκαρίσματος
αξιολόγησης. Ο αγώνας μας είναι συλλογικός και όχι ατομικός.
Σε περίπτωση που βγει
παράνομη η Α/Α , τι θα γίνει μετά;
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα
την επαναπροκηρύξει όπως έκανε και με την Α/Α από τους μέντορες και τους
ενδοσχολικούς συντονιστές. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η ΑΔΕΔΥ και ο Σύλλογός
μας. Ο αγώνας θα συνεχιστεί σε κάθε περίπτωση. Ανεξάρτητα από αυτό, οι
καταδικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων για τις απεργίες δεν έχουν ποτέ
αναδρομική ισχύ, δηλαδή, δεν μπορεί να θεωρηθεί παράνομη η συμμετοχή μας στην
Α/Α στο διάστημα πριν την εκδίκαση και μέχρι την επίδοση της απόφασης .
Η Α/Α έχει κρατήσεις
από τον μισθό μου;’
Όχι, δεν έχει. Για να συμβεί κάτι
τέτοιο θα έπρεπε να μπορεί να υπολογιστεί το χρονικό διάστημα που απείχε
κάποιος, πράγμα αδύνατο. Ποτέ έως τώρα δεν επιχειρήθηκε να επιβληθούν κρατήσεις,
αντίστοιχες για παράδειγμα με τις στάσεις εργασίας.
Υπογράφουμε στο
σχολείο που έχουμε οργανική ή και σε όσα σχολεία συμπληρώνουμε ωράριο;
Υπογράφουμε σε όλα τα
σχολεία που υπηρετούμε.
Πότε κάνουμε Α/Α και
πότε στάση εργασίας;
Η απεργία – αποχή της
ΔΟΕ και της ΠΟΣΕΠΕΕΑ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα
τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από
τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής
Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής
αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή βρισκόμαστε στο
σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως. Στάση
εργασίας δηλώνουμε όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να
παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει
ο αξιολογητής στο σχολείο. Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε
οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή, μας καλύπτει η Α/Α.
Σε περίπτωση που ο
αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο;
Προκειμένου να
αντιμετωπιστεί συλλογικά από ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους το κομμάτι της «παρατήρησης
της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που
θα πάει ο αξιολογητής, είναι κηρυγμένες από τη ΔΟΕ, και τους τοπικούς συλλόγους,
διαρκείς κυλιόμενες στάσεις εργασίας (μονόωρες -δίωρες- τριωρες) που
καλύπτουν όλο το διδακτικό ωράριο, ώστε αν αποπειραθεί σύμβουλος να
μπει στην τάξη συναδέλφου/ισσας με σκοπό την ατομική αξιολόγηση, που
προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου, ο συνάδελφος δηλώνει στάση εργασίας
και δεν προχωρά σε διδασκαλία την ώρα εκείνη. Οι στάσεις εργασίας γίνονται
από τους νεοδιόριστους συναδέλφους την ημέρα και την ώρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν, αλλά και από
όλους τους συναδέλφους που στηρίζουν το συλλογικό αγώνα. Είναι σαφές ότι σε κάθε τέτοια περίπτωση
ορισμού αξιολόγησης από τους επιθεωρητές ή εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να
κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας ενημερώνουμε το Σύλλογο.
Πώς είναι ενημερωμένος ο εκπαιδευτικός και ο Σ.Δ. για
αυτή του την επίσκεψη;
Ο Σύμβουλος ενημερώνει
το σχολείο για το ραντεβού. Και ο Δ/ντής
τον αξιολογούμενο εκπ/κό και τον Σύλλογο Διδασκόντων (Σ.Δ.)
Στο νηπιαγωγείο πώς
θα κάνω στάση εργασίας; Τι θα κάνω με τα νήπια;
Θα τα κρατήσεις στο
προαύλιο και θα δηλώσεις στάση εργασίας για να είσαι καλυμμένη/ος με τη στάση
σου να μη δεχτείς τον αξιολογητή στην τάξη.
Τι θα γίνει με τη
μονιμοποίησή μου εάν δεν αξιολογηθώ; Δεν είναι πρόβλημα να παραμείνω δόκιμος/η;
Το Υπουργείο ΠΑΡΑΝΟΜΑ δε μονιμοποιεί όσους ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ έχουν κλείσει διετία,
σε πολλές περιοχές με ανάκληση των μονιμοποιήσεών τους. Η ΔΟΕ έχει προσφύγει
δικαστικά ήδη για το ζήτημα. Οι Σύλλογοι Π.Ε. έχουμε αντιδράσει με επαναλαμβανόμενες
κινητοποιήσεις στις διευθύνσεις. Κανείς να μην πέσει στην παγίδα πως με την
οικειοθελή συμμετοχή του/της στην αξιολόγηση διασφαλίζει τη θέση του/της! (Ήδη
έρχονται στο φως παραδείγματα συναδέλφων που αξιολογήθηκαν αρνητικά π.χ. διότι
στη διδασκαλία τους δεν αξιοποίησαν εποπτικά μέσα, τη στιγμή που οι σχολικές
τους μονάδες δεν τα διέθεταν!) Έχουμε τονίσει ξανά πως τα κριτήρια αξιολόγησης
δίνουν τη δυνατότητα να κριθεί κάποιος/α αρνητικά, το ίδιο εύκολα με το να
κριθεί και με άριστα! Κανείς να μην ξεπουλήσει τα χρόνια σπουδών και υπηρεσίας
του σε μία διδακτική ώρα! Τις οριστικές μονιμοποιήσεις θα τις κερδίσουμε, με
την αντίδραση στην αξιολόγηση, όχι με την παράδοσή μας! Ποτέ άλλοτε δεν
ξανάγινε αυτός ο εκβιασμός στο παρελθόν, τώρα συμβαίνει, στα πλαίσια της
αξιολόγησης.
Να κάνω την
διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω;
Αρκετά δεν έκατσα σαν αναπληρωτής/αναπληρώτρια;
Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α’ φάση (Α1) ΔΕΝ θα εκδοθούν
οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2
και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση
των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δεν θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν οι
δόκιμοι, μόνιμοι (έτσι και αλλιώς η μονιμότητα αφορά και τους δόκιμους), αλλά
να γίνουμε τελικά όλοι, δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται
κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία
λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ (“έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε”).
Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: “μα καλά,
είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι”; Με δυο λόγια: δε θα τελειώσεις, ίσα-ίσα
που τότε θα αρχίσουν όλα για σένα.
Ποιο είναι το
χειρότερο πράγμα που μπορώ να πάθω αν δεν αξιολογηθώ;
Το χειρότερο που μπορεί
να πάθει όποιος/α δεν αξιολογηθεί είναι να παραμείνει δόκιμος σε αυτή τη φάση.
Πρόκειται για μια δημοσιοϋπαλληλική εκκρεμότητα πράγματι. Χωρίς καμία επίπτωση
στην εργασιακή σχέση (μονιμότητα) ή τη μισθολογική εξέλιξη. Το χειρότερο όμως
που μπορεί να πάθει όποιος συμμετέχει στην αξιολόγηση είναι να κριθεί μη ικανοποιητικός και να τον
στείλουν ξανά για επιμόρφωση. Ήδη κατά δήλωσή του Προέδρου του ΙΕΠ το σχετικό
υλικό «επιμόρφωσης» για τους μη ικανοποιητικούς είναι έτοιμο!
Έχω μόνο δύο φορές
δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση, στην συνέχεια θα κριθώ ανεπαρκής και
θα απολυθώ;
Σε καμία περίπτωση η
συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δεν συνεπάγεται
αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση
μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν
πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι
ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες
που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του
Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που
πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο
τελείως διαφορετικά πράγματα.
Τι θα γίνει εάν ο
αξιολογητής επανέρχεται συνέχεια στην τάξη μου για να με αξιολογήσει; Πώς θα ανταπεξέλθω οικονομικά στις στάσεις
εργασίας;
Τότε ο Σύλλογός μας θα
καλύψει τις στάσεις εργασίας οικονομικά από το απεργιακό του ταμείο.
Δεν υπέγραψα τη δήλωση
απεργίας-αποχής και τώρα έχει πρωτοκολληθεί.
Μπορείς να υπογράψεις
οποιαδήποτε στιγμή τη δήλωση απεργίας-αποχής και να πρωτοκολληθεί με την
ημερομηνία της ημέρας που υπέγραψες.
Η πλειοψηφία του
Συλλόγου Διδασκόντων δεν κάνει απεργία-αποχή. Έχω το δικαίωμα να δηλώσω
απεργία-αποχή ακόμη και μόνος/η μου;
Ακόμα και ένας/μία
συνάδελφος μπορεί να δηλώσει Α/Α, όπως ακριβώς και απεργία.
Στην περίπτωση όπου ο/η
σύμβουλος ενημερώσει ότι θα έρθει να γνωριστεί μαζί μας αλλά; χωρίς να
αξιολογήσει τι κάνουμε;
Ειδοποιούμε σε κάθε
περίπτωση το Δ.Σ. του Συλλόγου. Η γνωριμία σε ατομικό επίπεδο μόνο στην ατομική
αξιολόγηση παραπέμπει. Εάν πρόκειται για ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων,
οπωσδήποτε πρέπει να ειδοποιηθεί το Δ.Σ. και να του ξεκαθαρίσουμε σε κάθε
περίπτωση πως οποιαδήποτε αναφορά στην αξιολόγηση δεν θα γίνει αποδεκτή.
Ενημερώθηκα ότι σε κάποιες περιπτώσεις στην επαρχία, αξιολογητές
πηγαίνουν στα σχολεία και πέφτουν σε συναδέλφους που απέχουν, ζητούν να
καταγραφεί η απεργία-αποχή σε πρακτικό και να υπογραφεί από τον συνάδελφο που
απέχει ή ζητούν να καταγραφεί στο βιβλίο σχολικής ζωής ή τους λένε ότι έκλεισε
ο φάκελός τους κλπ. Πώς πρέπει να κινηθώ σε αντίστοιχες περιπτώσεις; Υπάρχει
κάποιος κίνδυνος ;
Δεν προβλέπεται από
καμία διάταξη κάτι από τα παραπάνω. Πρόκειται για μια ακόμα αυθαίρετη και
υστερόβουλη τακτική που έχει χρησιμοποιηθεί στην επαρχία. Ενημερώνονται για τη
συμμετοχή μας στην απεργία αποχή η οποία είναι νόμιμη και διασφαλίζει τους
συμμετέχοντες. Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων (ΣΔ) καταγράφονται οι
αποφάσεις του ΣΔ και υπογράφονται από όλους τους παρόντες. Η απεργία-αποχή,
όπως και η συμμετοχή σε απεργίες, στάσεις εργασίας κλπ. δεν τίθενται ως θέμα
συζήτησης στον ΣΔ. Επομένως κανένα τέτοιο πρακτικό δεν μπορεί να γραφτεί. Στο
Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής καταχωρούνται στοιχεία της καθημερινής ζωής της
σχολικής μονάδας και καταγράφονται με χρονολογική σειρά όλα τα στοιχεία,
γεγονότα, συμβάντα που αναφέρονται στη σχολική ζωή και τη λειτουργία του
σχολείου όπως εκδηλώσεις, συνεργασία με φορείς, έκτακτη απουσία εκπαιδευτικού,
έκτακτη αλλαγή εφημερίας κ.λπ. - Άρα δεν γράφονται "όλα", κυρίως όχι
η απεργία. Η απεργία-αποχή καταγράφεται μόνο στο πρωτόκολλο του σχολείου!
Εάν κάποιος σύμβουλος εκπαίδευσης
ζητήσει αντίγραφο της δήλωσης απεργίας-αποχής θα πρέπει να το πράξει εγγράφως.
Αμέσως ενημερώνουμε το ΔΣ του Συλλόγου.
ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ!
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!
Για το ΔΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.