Τετάρτη 27 Μαΐου 2026

Αποτελέσματα εκλογών για αντιπροσώπους στην ΔΟΕ και στο Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Κορινθίας

 Για ΔΟΕ :

ΚΟΡΙΝΘΟΣ: Ψήφισαν: 244  Λευκά: 2   Άκυρα : 1

ΝΕΜΕΑ:  Ψήφισαν: 30  Λευκά: 1

ΒΡΑΧΑΤΙ: Ψήφισαν: 37

Έλαβαν:

ΑΣΕ: 86 +19+18= 123 (1 Αντιπρόσωπος – Κατελούζος Γ.)

ΑΔΗΣΥ:66+8+4= 78 (1 Αντιπρόσωπος – Σαράτσης Κ.)

ΕΚΠ/ΚΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ

(ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ):53+1+4= 57  (1 Αντιπρόσωπος – Σενή Β.)

ΔΑΚΕ: 36+1+12=49 (-)

Για το Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Κορινθίας εκλέγονται:

ΑΣΕ: 6 Αντιπρόσωποι

ΑΔΗΣΥ: 4

ΕΚΠ/ΚΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ(ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ): 3

ΔΑΚΕ: 3

Ευχαριστούμε όλους /όλες τους/τις συναδέλφους που προσήλθαν στις κάλπες για να ψηφίσουν.

Ευχαριστούμε τους/τις συναδέλφους που βοήθησαν ως μέλη στις εφορευτικές επιτροπές.

Για το ΔΣ


Τρίτη 19 Μαΐου 2026

Εκλογές για την ΔΟΕ και το ΝΤ ΑΔΕΔΥ Κορινθίας στις 26-05-2026

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι,

Οι εκλογές για αντιπροσώπους για την 95η Γ.Σ. της ΔΟΕ και το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ Κορινθίας θα διεξαχθούν δια ζώσης στις 26-05-2026 κατά τις ώρες  12.00 μ.μ. - 18.00 μ.μ.

Βάσει καταστατικού, στο κάθε ψηφοδέλτιο αναγράφονται τα ονόματα των υποψηφίων και για την ΔΟΕ και για το Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Κορινθίας. 

ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ:

1) ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ (για τα σχολεία του Δήμου Κορινθίων και Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγ.Θεοδώρων)

2) ΝΕΜΕΑ στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου Νεμέας (για τα σχολεία της Νεμέας και των Αρχαίων Κλεωνών)

3) ΚΑΠΗ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ (για τα σχολεία του Βραχατίου-Ζευγολατιού-Βοχαϊκού).

Ψηφίζετε σύμφωνα με: το σχολείο της οργανικής σας θέσης (οι μόνιμοι και οι νεοδιόριστοι)

ή σύμφωνα με: το σχολείο τοποθέτησής σας (οι αναπληρωτές ή όσοι/όσες εργάζεστε σε περισσότερα του ενός σχολεία).

 

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΨΗΦΙΖΕΤΕ  ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ/ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ/ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ.

Υπενθυμίζουμε  πως οι συνάδελφοι /-ισσες αναπληρωτές θα πρέπει να ρυθμίσουν το ζήτημα της συνδρομής τους για να έχουν το δικαίωμα του  εκλέγειν. Για να θεωρείται κάποιος μέλος του Συλλόγου, να δικαιούται συμμετοχή στις διαδικασίες του, να έχει  συνδικαλιστική κάλυψη, χρειάζεται να είναι οικονομικά τακτοποιημένος. 

Οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι είναι οικονομικά τακτοποιημένοι, καθώς η ετήσια συνδρομή τους €30 (22€ για τη ΔΟΕ+8€ για το Σύλλογο) παρακρατείται από τη μισθοδοσία τους σε 3 δόσεις των €10. 

Η συνδρομή των αναπληρωτών πλήρους ωραρίου είναι €15 και για τους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου είναι €10 (συνδρομή αποκλειστικά για τη ΔΟΕ). Η πληρωμή της συνδρομής θα γίνει την ημέρα των εκλογών στο Εργατικό Κέντρο Κορίνθου. Οι αναπληρωτές/-τριες που έχουν ήδη πληρώσει την συνδρομή τους τον Οκτώβριο, παρακαλούνται να έχουν μαζί τους την απόδειξη πληρωμής της.

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι,

Ιδιαίτερα την περίοδο αυτή που τα συνδικάτα και ο διεκδικητικός συνδικαλισμός έχουν τεθεί υπό διωγμό, η μαζική παρουσία και η συμμετοχή σας στις εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων του σωματείου μας για την 95η 

Γ. Σ. της Δ. Ο. Ε., από την οποία θα αναδειχθεί το νέο Δ.Σ., θα αποτελέσει ένα ηχηρό μήνυμα ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ από τους εργαζόμενους προς την κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ. αναφορικά με τις αντιλαϊκές – αντεργατικές πολιτικές που υλοποιούν σε βάρος των εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης.

Για το ΔΣ


Δευτέρα 11 Μαΐου 2026

ΝΤ ΑΔΕΔΥ: ΠΑΝΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 13η ΜΑΗ 2026

 Στην απεργία στις 13 Μαΐου εργαζόμενες και εργαζόμενοι δίνουν τη μάχη απέναντι στις πολιτικές της φτωχοποίησης που κυριαρχούν. Δίνουν απάντηση στις εφαρμοζόμενες πολιτικές της κυβερνητικής πλειοψηφίας που έχουν ως σημείο αναφοράς τους λίγους και όχι τους πολλούς.

Ζούμε σε μια οικονομία όπου η στέγαση γίνεται πια προνόμιο και όχι δικαίωμα, όπου το κόστος ζωής γίνεται απλά ανυπόφορο (ενέργεια, φάρμακα, τρόφιμα) και όπου οι δείκτες που έχουν να κάνουν με την ποιότητα ζωής αποτυπώνουν την ελληνική πραγματικότητα σε ουσιαστική απόσταση από την ευρωπαϊκή.

Σε μια κοινωνία που βυθίζεται κάτω από το βάρος της φτωχοποίησης, της εκρηκτικής αύξησης της ακρίβειας και της κερδοσκοπικής λειτουργίας των αγορών, η απάντηση της κυβέρνησης είναι το να δώσει αυξήσεις λίγων ευρώ, που εξαφανίζονται άμεσα από την ακρίβεια που κυριαρχεί.


Η Ελλάδα σήμερα αντιμετωπίζει μια αβίωτη πραγματικότητα όπου οι ανισότητες και οι αποκλεισμοί κυριαρχούν. Την ίδια ώρα επιχειρείται —ιδιαίτερα στα πεδία της υγείας και της παιδείας— ένας μετασχηματισμός της λειτουργίας του Δημόσιου Τομέα αλλά και της πρόσβασης στα δημόσια αγαθά, ο οποίος ανοίγει τον δρόμο σε μια νέα πραγματικότητα, όπου ο ιδιωτικός τομέας θα ενισχύει συνεχώς την παρουσία του σε βάρος της παρουσίας του δημόσιου, ο οποίος υποφέρει από την έλλειψη επενδύσεων και την υποστελέχωση, ενώ ενισχύονται οι ελαστικές μορφές απασχόλησης.


Τώρα είναι η ώρα οργάνωσης και μάχης των Σωματείων, ενάντια σε αυτά που μας φέρνουν καθημερινά σε απόγνωση. Τώρα είναι η ώρα του οργανωμένου αγώνα, της μαζικής διεκδίκησης, της αγωνιστικής απάντησης στην κυβερνητική πολιτική που εδράζεται σε ισχνές αυξήσεις αλλά και στην επιδοματική πολιτική, που υποκαθιστά το κοινωνικό κράτος.


Ο μετασχηματισμός της ευρωπαϊκής οικονομίας και η προτεραιοποίηση στην υλοποίηση πολιτικών που διαμορφώνουν συνθήκες οικονομικής κυριαρχίας για τους λίγους, συμπληρώνουν το δυστοπικό περιβάλλον, όπου οι πολλοί υφίστανται τις συνέπειες της γεωπολιτικής πραγματικότητας του σήμερα και του πολέμου που έχει ξεσπάσει. Ενός πολέμου που έχει πρόσημο τη στρατιωτική και οικονομική επέκταση των ΗΠΑ και των συμμάχων τους και ο οποίος οδηγεί σε ένα περιβάλλον φόβου και αστάθειας. Την ίδια στιγμή που μας λένε ότι δεν υπάρχουν χρήματα για τους μισθούς μας, για την υγεία και την εκπαίδευση, πληρώνουμε πανάκριβους λογαριασμούς ρεύματος, ενώ οι λίγοι και ισχυροί έχουν πρόσβαση σε φοροαπαλλαγές ή κρατικές ενισχύσεις και για τις τράπεζες συνεχίζεται το καθεστώς των «αναβαλλόμενων» φόρων.


Ο μισθός μας επαρκεί σχεδόν για τις μισές μέρες του μήνα, ενώ σε πολλά πεδία των δημόσιων υπηρεσιών η υποστελέχωση και οι στρεβλώσεις που παρατηρούνται αποτελούν αφορμή για στοχοποίηση των δημοσίων υπαλλήλων. Τα πρόσφατα περιστατικά αποτυπώνουν μια πραγματικότητα που πρέπει να αλλάξει, καθώς δεν είναι η απάντηση στα προβλήματα η στοχοποίηση των εργαζομένων, αλλά η ενίσχυση των Δημόσιων Υπηρεσιών.


Η επιλογή της κυβέρνησης να κατασκευάσει μια εικόνα όπου οι μόνοι υπεύθυνοι για κάθε στρέβλωση είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι και πως το νέο πειθαρχικό και η άρση της μονιμότητας θα μετασχηματίσουν το Δημόσιο, έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας και τα οποία αποκαλύπτουν ένα δίκτυο πατρωνίας, που λειτουργεί ως σύγχρονος κοτζαμπασισμός.


Οι μαζικές κινητοποιήσεις σε πολλούς χώρους δουλειάς, όπως στον ΕΦΚΑ, στη ΔΥΠΑ και στα δικαστήρια, η συγκλονιστική απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων των δήμων, που οδήγησε σε προσωρινή αναδίπλωση την κυβέρνηση, δείχνουν τη μοναδική διέξοδο, τον δρόμο της οργανωμένης πάλης, της σύγκρουσης με την πολιτική που θυσιάζει τις ανάγκες μας για τα κέρδη των λίγων.

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, δεν υπάρχει άλλος δρόμος από τη συλλογική δράση. Όλες οι ομοσπονδίες, τα σωματεία να μπουν σε μια φάση ισχυρότερης διεκδίκησης και ενδυναμωμένης λειτουργίας. Να δώσουν τις μάχες που έρχονται, μέσα από τη μαζική συμμετοχή και την ενότητα.


Το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ Κορινθίας καλεί τις εργαζόμενες και τους εργαζόμενους στο Δημόσιο να δώσουν μαζικά και αγωνιστικά το «παρών» στην 24ωρη Πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία της 13ης Μάη, απέναντι σε μια συνολική πολιτική που υποβαθμίζει τη μισθωτή εργασία, διαλύει θεμελιώδη δικαιώματα και υπονομεύει τη λειτουργία του δημόσιου τομέα. Σήμερα, είναι πιο ισχυρή από ποτέ η ανάγκη για μια συνολική ανατροπή της πολιτικής που αντιμετωπίζει τους δημόσιους υπαλλήλους ως κόστος και όχι ως βασικό πυλώνα της κοινωνικής συνοχής και της εξυπηρέτησης του πολίτη. Η υπεράσπιση της αξιοπρέπειας των εργαζομένων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την υπεράσπιση της δημοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Το Νομαρχιακό Τμήμα της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Κορινθίας καλεί όλες και όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο, τους ανέργους, τους νέους και τις νέες, να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργιακή συγκέντρωση στην Κόρινθο, την Τετάρτη 13 Μαΐου, στις 10:30 π.μ., στην Πλατεία Π. Τσαλδάρη (Περιβολάκια).


ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Υπεράσπιση του θεσμού της μονιμότητας
  • Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς για αξιοπρεπή διαβίωση
  • Κατάργηση της εισφοράς 2% για την ανεργία
  • Ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων της διετίας 2016–2017
  • Αύξηση του αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί.
  • Επέκταση και ενίσχυση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στο Δημόσιο, ιδιαίτερα σε Υγεία, Παιδεία, Δικαιοσύνη και Κοινωνική Ασφάλιση
  • Ουσιαστική ενίσχυση του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση
  • Κατάργηση αντεργατικών νόμων και του νέου πειθαρχικού δικαίου
  • Προστασία των δημόσιων αγαθών και όχι στις ιδιωτικοποιήσεις

Στις 13 Μάη απεργούμε! Διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει!

Δευτέρα 4 Μαΐου 2026

Ανακοίνωση για τις εξετάσεις του ελληνικού διαγωνισμού τύπου PISA τη χρονιά 2025-2026

 

Αντιστεκόμαστε συλλογικά στην κατηγοριοποίηση των σχολείων μας, ακυρώνουμε στην πράξη αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια!


Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση (12256/ΓΔ4/2026), ορίζονται και φέτος 300 Δημοτικά Σχολεία και 300 Γυμνάσια, στα οποία θα διεξαχθούν οι εξετάσεις στις 20 Μαΐου, στη ΣΤ’ Δημοτικού και στη Γ’ Γυμνασίου.

Στο Σύλλογό μας έχουν επιλεγεί το 14ο Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Θεοδώρων, το Δημοτικό Σχολείο Εξαμιλίων, και  το Δημοτικό Σχολείο Αρχαίας Κορίνθου.

Οι εξετάσεις αυτές δεν είναι κάτι καινούργιο. Διεξάγονται για 5η συνεχόμενη χρονιά παρά τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών που αποκάλυψαν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης όλες τις προηγούμενες φορές. Και είναι απορίας άξιο σε ποια συμπεράσματα κατέληξε η Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ από την εφαρμογή του τα προηγούμενα χρόνια. Τι ακριβώς εκτίμησε, τι διέγνωσε από τα χρόνια και εκρηκτικά προβλήματα που βιώνουμε εκπαιδευτικοί και μαθητές μέσα στα σχολεία; Και τελικά βελτίωσε, άλλαξε το παραμικρό προς το καλύτερο; Αν η Κυβέρνηση ήθελε να αντιμετωπίσει έστω κάποιο από τα σοβαρά προβλήματα των σχολείων:

·         Θα φρόντιζε οι μαθητές να έχουν σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια και όχι να κάνουν μάθημα  κοιτώντας  το ταβάνι μην του τους πέσει κανένας σοβάς,  κάνα παράθυρο ή καμία στέγη στο κεφάλι.

·         Θα εξασφάλιζε τα σχολεία να έχουν χαρτί υγείας, φωτοτυπικό χαρτί για τις εξετάσεις, συνολικά αναλώσιμα και να μην τα πληρώνουν οι συνάδελφοι και οι διευθυντές από την τσέπη τους.

·         Θα κοίταζε να έχουν οι μαθητές δάσκαλους και καθηγητές από την πρώτη μέρα και όχι  Μάη μήνα να υπάρχουν 1.500 κενά δασκάλων από τις τάξεις ή να μην έχουν διδαχθεί μέχρι το Φλεβάρη πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

·         Θα προχωρούσε έστω σε μια αποτίμηση των ολέθριων, για τους μαθητές, αποτελεσμάτων που έχουν παράγει εδώ και 20 χρόνια τα προηγούμενα Αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία.

Η πραγματική στόχευση των εξετάσεων αυτών είναι να χρησιμοποιήσουν τα αποτελέσματα τους για την «αξιολόγηση» – αποτίμηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος έτσι ώστε να προωθηθούν πιο γρήγορα όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί σχεδιασμοί (κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπ/κών, μαθητών, «εθνικό απολυτήριο», προώθηση δεξιοτήτων κ.λ.π).

Οι εξετάσεις αυτές διεξάγονται τη στιγμή που Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προωθούν και επιχειρούν να επιβάλλουν όλο το πλαίσιο της «αξιολόγησης» στον κλάδο, χωρίς να μπορούν να πείσουν κανέναν και καταφεύγουν σε μια πρωτοφανή επιχείρηση τρομοκράτησης με διώξεις και πειθαρχικά σε όποιον αναδεικνύει, αγωνίζεται και διεκδικεί λύσεις στα προβλήματα του σχολείου και παλεύει για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά.

Μέσω του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA», ο οποίος λειτουργεί ως ο τρίτος πυλώνας στο αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο της «εσωτερικής, εξωτερικής και ατομικής αξιολόγησης» και της «ατομικής αξιολόγησης», η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν:

ü  να μεταβιβάσουν τις ολέθριες συνέπειες των δικών τους πολιτικών στην εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς.

ü  να «νομιμοποιήσουν» και να δώσουν τον επιστημονικοφανή «φερετζέ» στην ακόμα μεγαλύτερη μετατροπή του σχολείου σε κέντρο εκγύμνασης επιφανειακών δεξιοτήτων.

ü  να εμπεδώνεται ο κοινωνικός ανταγωνισμός, η λογική του «όλοι εναντίον όλων» και ανοίγει ο δρόμος για την κατηγοριοποίηση των σχολείων, με βάση «επιδόσεις» που δεν αντανακλούν την πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά τις κοινωνικές ανισότητες.

Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Είμαστε η μοναδική χώρα παγκόσμια που «κατεβάζει» τον διαγωνισμό αυτό σε τόσο μικρούς μαθητές, στην Στ΄ Τάξη του Δημοτικού.

Αντίστοιχοι διαγωνισμοί και εξετάσεις που αποτιμούν τα εκπαιδευτικά συστήματα έχουμε και διεθνώς με τραγικά αποτελέσματα κυρίως για τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων. Η διεθνής πείρα έχει αποδείξει ότι τέτοιοι διαγωνισμοί οδήγησαν σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολικών μονάδων, σε απολύσεις εκπαιδευτικών, σε διαχωρισμό των μαθητών και τη διοχέτευση αυτών που προέρχονται από εργατικές-λαικές οικογένειες σε σχολεία υποβαθμισμένα. Σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκαν αντίστοιχοι διαγωνισμοί όχι μόνο δεν περιορίστηκαν οι ταξικές ανισότητες, δεν καλυτέρευσαν τα εκπαιδευτικά συστήματα αλλά αυτές διευρύνθηκαν  (π.χ Γαλλία, Αγγλία κλπ)

Η αντίθεσή μας στις εξετάσεις PISA δεν είναι άρνηση της «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά αντίθεση στην εκπαιδευτική πολιτική που μετατρέπει τα σχολεία σε μηχανισμούς μετρήσεων και κατηγοριοποίησης. Με βάση τα αποτελέσματα των εξετάσεων της «ελληνικής PISA» προβάλλεται ως άλλοθι «η αναγκαιότητα της επιβολής αντιδραστικών –αντιεκπαιδευτικών αναπροσαρμογών». Αξιοποιούνται ως εργαλεία δυσφήμισης του έργου του εκπαιδευτικού και του δημόσιου σχολείου.

Οι σκληρές εξετάσεις για τα Πρότυπα σχολεία, τα Ωνάσεια, η Τράπεζα θεμάτων, η ΕΒΕ, δεν αποτελούν παρά επιπλέον εξεταστικούς και ταξικούς φραγμούς που θα ενισχύσουν και θα νομιμοποιήσουν τον αποκλεισμό των μαθητών και μαθητριών από το σχολείο. Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε εξετάσεις που χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν.

Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.

Αυτό το σχολείο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την πολιτική της κυβέρνησης τους σχεδιασμούς της ΕΕ, που υπηρέτησαν αδιαλείπτως όλες οι κυβερνήσεις, τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, όπως η λεγόμενη αξιολόγηση και οι εξετάσεις τύπου PISA.

ü  Καλούμε όλους τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ, να καταδικάσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για τις πραγματικές τους στοχεύσεις.

ü  Καλούμε τους εκπαιδευτικούς των συλλόγων διδασκόντων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Κορίνθου, του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λουτρακίου, του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίων Θεοδώρων, του Δημοτικού Σχολείου Εξαμιλίων και του Δημοτικού Σχολείου Αρχαίας Κορίνθου που έχουν επιλεγεί, να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό.

ü  Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οφείλουν να καταδικάσουν την πολιτική του ΥΠΑΙΘΑ και να αναλάβουν την ευθύνη ώστε, με συλλογικό και συντονισμένο τρόπο, να ακυρωθεί στην πράξη, πανελλαδικά, η εφαρμογή της «ελληνικής PISA».

Να καλύψουν όλους τους συναδέλφους που τα σχολεία τους έχουν επιλεγεί για αυτές τις εξετάσεις, να μη συμμετέχουν με κάθε τρόπο. Να προκηρύξουν, 3ωρη πανελλαδική στάση εργασίας που θα αξιοποιηθεί για τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων.

 

Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Κορινθίας αποφασίζει 3ωρη συμπληρωματική στάση εργασίας με στόχο την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών.

Για το ΔΣ

Τρίτη 28 Απριλίου 2026

ΝΤ ΑΔΕΔΥ Κορινθίας: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ

 Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η Εργατική Πρωτομαγιά δεν είναι αργία – είναι απεργία. Είναι ημέρα τιμής και αγώνα της εργατικής τάξης, σύμβολο των θυσιών και των κατακτήσεων των εργαζομένων όλου του κόσμου.

Σε μια περίοδο που εντείνονται οι επιθέσεις στα δικαιώματα των εργαζομένων, που η ακρίβεια, η φοροληστεία και η υποβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών πλήττουν τη ζωή μας, που η εργασία γίνεται όλο και πιο επισφαλής και επικίνδυνη, η ανάγκη για συλλογική οργάνωση και αγώνα γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. 

Η κατάσταση στους χώρους δουλειάς, η εντατικοποίηση, τα εργατικά «ατυχήματα», η υποστελέχωση σε κρίσιμους τομείς όπως η υγεία, η παιδεία, οι κοινωνικές δομές, αλλά και η συνολική πολιτική που θυσιάζει τις ανάγκες του λαού για τα κέρδη των λίγων, επιβεβαιώνουν ότι τίποτα δεν χαρίζεται – όλα κατακτιούνται με αγώνα. 

 Η Πρωτομαγιά αποτελεί σταθμό πάλης και διεκδίκησης. Είναι ημέρα που ενώνουμε τη φωνή μας με τους εργαζόμενους όλου του κόσμου, ενάντια στην εκμετάλλευση, την αδικία και τους πολέμους που γεννά το ίδιο σύστημα. 

Την ίδια στιγμή, οι πόλεμοι και οι ανταγωνισμοί των μεγάλων δυνάμεων, που διεξάγονται για τα κέρδη και τα συμφέροντα των λίγων, σπέρνουν τον θάνατο και την προσφυγιά στους λαούς. Η εμπλοκή της χώρας μας σε αυτούς τους σχεδιασμούς, μετατρέποντάς την σε ορμητήριο πολεμικών επιχειρήσεων και στόχο αντιποίνων, καμία σχέση δεν έχει με τα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Οι εργαζόμενοι δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε μεταξύ μας – αντίθετα, μας ενώνει ο κοινός αγώνας ενάντια στην εκμετάλλευση, την φτώχεια και τον πόλεμο. Δυναμώνουμε τη φωνή μας ενάντια στην πολεμική εμπλοκή και διεκδικούμε να ζήσουμε σε έναν κόσμο ειρήνης, με δικαιώματα και αξιοπρέπεια.

Μετά την επιτυχημένη σύσκεψη της 22/04/2026, ενώνουμε τη φωνή μας με το Εργατικό Κέντρο Κορίνθου και τα συνδικάτα του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, οργανώνουμε την αντίστασή μας, κατεβαίνουμε μαζί στο δρόμο, δίνουμε ενιαία, ταξική απάντηση! 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΕΡΓΙΑΚΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ: 

 09:00 π.μ.: Κατάθεση στεφάνων από αντιπροσωπείες των σωματείων στο Μνημείο των Εργατών στη Σωληνουργεία Κορίνθου, τιμώντας όλους τους νεκρούς συναδέλφους μας. 

 10:00 π.μ.: ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ στο Εργατικό Κέντρο Κορίνθου. Θα πραγματοποιηθούν ομιλίες από εκπροσώπους των σωματείων και θα ακολουθήσει μαχητική πορεία στους δρόμους της πόλης.  

Καλούμε όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία του Δημοσίου στην Κορινθία να ξεσηκωθούν! Με ενότητα, οργάνωση και αγώνα μπορούμε να διεκδικήσουμε τη ζωή που μας αξίζει! 

 ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ! ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!

Ανακοίνωση για την διακοπή καταβολής της παγίας προκαταβολής στα σχολεία του Δήμου Κορινθίων

Κύριε Δήμαρχε, Κύριε Αντιδήμαρχε Παιδείας, κύριε Αντιδήμαρχε Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών,

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών, εκφράζουμε την έντονη ανησυχία και διαμαρτυρία μας για την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι σχολικές μονάδες του Δήμου μας. Η μετάβαση στο νέο διοικητικό καθεστώς μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών, σε συνδυασμό με τη μη καταβολή της πάγιας προκαταβολής, έχει δημιουργήσει σοβαρά εμπόδια στην καθημερινή λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις της Δημοτικής Αρχής ότι οι ανάγκες θα καλύπτονται «άμεσα» μέσω κεντρικών αναδόχων για τη δήθεν μείωση της γραφειοκρατίας, η εικόνα που μας μεταφέρουν οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενες είναι αποκαρδιωτική. Τα αιτήματα που υποβλήθηκαν έως τις 15/03/2026 παραμένουν σε εκκρεμότητα, ενώ τα σχολεία στερούνται πλέον τη δυνατότητα να καλύψουν ακόμα και την πιο στοιχειώδη καθημερινή ανάγκη.

Βάσει των στοιχείων που έχουμε στη διάθεσή μας, εντοπίζονται ελλείψεις που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία και την ασφάλεια των χώρων:

·         Υποδομές & Ασφάλεια: Παρατηρούνται καθυστερήσεις στη συντήρηση καυστήρων και συστημάτων ασφαλείας (συναγερμοί, αλεξικέραυνα), οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την προστασία της σχολικής κοινότητας.

·         Υγιεινή: Σχολεία που παραμένουν χωρίς απολύμανση , μυοκτονία ή ακόμα και χωρίς βασικά είδη καθαρισμού.

·         Τεχνολογικός Εξοπλισμός: Η έλλειψη αναλώσιμων (μελάνια, χαρτί) και οι δυσλειτουργίες στα δίκτυα Wi-Fi δυσχεραίνουν το διοικητικό και εκπαιδευτικό έργο.

·         Εκπαιδευτικά Υλικά: Η αδυναμία άμεσης προμήθειας γραφικής ύλης και υλικών χειροτεχνίας επηρεάζει την ποιότητα της μαθησιακής διαδικασίας.

Η απόφαση για μη καταβολή της πάγιας προκαταβολής και η αντικατάστασή της από ένα συγκεντρωτικό σύστημα «αναδόχων» έχει οδηγήσει στην παράλυση των σχολικών μονάδων.

·         Απουσία Ρευστότητας: Οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενες βρίσκονται με «δεμένα χέρια», καθώς δεν υπάρχει πλέον κανένα διαθέσιμο κονδύλι για την άμεση αντιμετώπιση επειγόντων προβλημάτων.

·         Γραφειοκρατική ασφυξία: Το σχολείο δεν μπορεί να περιμένει κεντρικές εγκρίσεις για μια καμένη λάμπα, ένα σπασμένο τζάμι ή για το μελάνι του εκτυπωτή. Η μετατροπή των εκπαιδευτικών σε αιτούντες εγκρίσεων για το αυτονόητο υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

1.   Άμεση επαναφορά και καταβολή της πάγιας προκαταβολής σε όλα τα σχολεία για την κάλυψη των τρεχουσών αναγκών.

2.   Κατεπείγουσα υλοποίηση του συνόλου των αιτημάτων που έχουν υποβληθεί από τις σχολικές μονάδες, ώστε να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία τους.

Το σχολείο δεν είναι επιχείρηση για να λειτουργεί με όρους «αναδόχων» και «εργολαβιών». Είναι ο χώρος που μορφώνονται τα παιδιά μας και απαιτούμε τον σεβασμό που τους αξίζει.

Για το ΔΣ

Τρίτη 21 Απριλίου 2026

Εκδήλωση: Αξιολόγηση, Πειθαρχικό Δίκαιο και η απειλή της άρσης της μονιμότητας: Η απάντηση των εργαζομένων

 Το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ Κορινθίας, σε συνδιοργάνωση με: 

 την Α' ΕΛΜΕ Κορινθίας,  

την Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας 

 το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Κορίνθου

 το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Σικυώνας – Ξυλοκάστρου

 καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς και τους δημοσίους υπαλλήλους του νομού σε ανοιχτή ενημερωτική εκδήλωση - συζήτηση:

 Παρασκευή, 24 Απριλίου 2026 

 Ώρα: 19:00 

 Εργατικό Κέντρο Κορίνθου 

Η συγκυρία είναι κρίσιμη. Ο δημόσιος τομέας βρίσκεται στο επίκεντρο μιας μεθοδευμένης επίθεσης. Οι πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες για την άρση της μονιμότητας, σε συνδυασμό με την εργαλειοποίηση του Πειθαρχικού Δικαίου και της Αξιολόγησης, στοχεύουν στην πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και στην υποβάθμιση του λειτουργήματος των δημοσίων υπαλλήλων. 

 Κεντρικοί Ομιλητές:  Μαργαρίτα Παναγοπούλου – Νομική Σύμβουλος της ΑΔΕΔΥ, Δικηγόρος 

  Μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής και του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ 

 Ανοιχτή Συζήτηση: Μετά το πέρας των ομιλιών, θα ακολουθήσει εκτενής συζήτηση με τους παρευρισκόμενους, για επίλυση αποριών και για τον συντονισμό της δράσης των πρωτοβάθμιων σωματείων του νομού μας. 

 Καλούμε όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία και κάθε εργαζόμενο του δημοσίου τομέα να δώσουν δυναμικό «παρών». Η ενημέρωση και η συλλογική δράση είναι η μόνη απάντηση στην αυθαιρεσία. 

 ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/04 ΣΤΙΣ 19:00 

Τρίτη 31 Μαρτίου 2026

Αντιπολεμική δράση στην Κόρινθο την Παρασκευή 3-4-2026 στις 19.00 μ.μ.

Συνάδελφοι – συναδέλφισσες,

Συνεχίζοντας τις αντιπολεμικές δράσεις, σας καλούμε  σε πικετοφορία, η οποία θα πραγματοποιηθεί από κοινού με σωματεία-συλλόγους του Νομού, την Παρασκευή 3/4  και ώρα 19.00 μ.μ. στην Εθνική Τράπεζα στην Κόρινθο.

Χρειάζεται άμεση κινητοποίηση, ώστε να αποτραπούν επιλογές που μετατρέπουν τη χώρα σε ορμητήριο στρατιωτικών επιχειρήσεων και σε πιθανό στόχο αντιποίνων. Οι συνέπειες της εμπλοκής: η ακρίβεια, η ένταση της καταστολής, το χτύπημα των δικαιωμάτων μας είναι εδώ!

Απαιτούμε:

• Να κλείσουν όλες οι ΝΑΤΟϊκές βάσεις, από τη Σούδα μέχρι την Αλεξανδρούπολη και τη Λάρισα.

• Να επιστρέψει η πυροβολαρχία Patriot από τη Σαουδική Αραβία.

• Να επιστρέψουν τα F16 και οι φρεγάτες που βρίσκονται σε Κύπρο και Ερυθρά Θάλασσα και κάθε ελληνικό πολεμικό μέσο που βρίσκεται εκτός συνόρων.

• Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή επιστροφή των ναυτεργατών από τα στενά του Ορμούζ και τον Περσικό Κόλπο.

• Λεφτά για υγεία και παιδεία και όχι για του πολέμου τα σφαγεία.

Οι φλόγες του πολέμου είναι στη γειτονιά μας, αν δεν ξεσηκωθούμε, θα έρθει η σειρά μας!

Για το ΔΣ 

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2026

Έξω η Ελλάδα από τον πόλεμο!

 

Έξω η Ελλάδα από τον πόλεμο!

Να σημάνει συναγερμός για την κινητοποίηση και την ενημέρωση του λαού και των μαθητών μας.

 

Ζούμε καταστάσεις που η ανθρωπότητα είχε να ζήσει ολόκληρες γενιές. Η ιμπεριαλιστική επέμβαση στο Ιράν και η κλιμάκωση του πολέμου στη Μέση Ανατολή από τα κράτη τρομοκράτες των ΗΠΑ και Ισραήλ έχουν οξύνει όλες τις αντιθέσεις του συστήματος.

Οι πρόσφατες αποφάσεις της Κυβέρνησης της ΝΔ φέρνουν τον λαό μας ακόμα πιο κοντά στο μακελειό που εξελίσσεται στο Ιράν. Η αποστολή δύο φρεγατών και δύο πολεμικών αεροσκαφών στην Κύπρο ενισχύει περαιτέρω την εμπλοκή της Ελλάδας σε μια ιδιαίτερα εύθραυστη και επικίνδυνη κατάσταση.

Τα προσχήματά τους δεν πείθουν κανέναν, ότι νοιάζονται και τους απασχόλησε τάχα το «καθεστώς του Ιράν», την ώρα που είναι φίλοι με τους Τζιχαντιστές στην Συρία, με τους «δημοκράτες» της Σαουδικής Αραβίας και τους Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν. Τα επιχειρήματα για την αποστολή στρατευμάτων στην Κύπρο περί «άμυνας του νησιού» δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Όταν τα drones χτυπάνε την Κύπρο «χτυπάνε βρετανικό έδαφος», όταν όμως στέλνονται φρεγάτες και αεροσκάφη «πάνε να φυλάξουνε τον οικουμενικό, τον κυπριακό Eλληνισμό».

Ουσιαστικά, η παρουσία ελληνικών δυνάμεων συνδέεται με τη στήριξη των βρετανικών βάσεων και των Νατοϊκών υποδομών, που αποτελούν κρίσιμους παράγοντες στους σχεδιασμούς της περιοχής. Παράλληλα ανακοινώθηκε παροχή ελληνικής στρατιωτικής συνδρομής στη Βουλγαρία. Θυμίζουμε ότι υπάρχει πυροβολαρχία στην Σαουδική Αραβία, η οποία φυλάει τον ενεργειακό κολοσσό της Aramco η οποία βομβαρδίζεται. Έχουμε και εκεί άραγε Ελληνισμό;

Ο κίνδυνος να στοχοποιηθεί ο ελληνικός λαός ως συνέπεια επιλογών που δεν υπηρετούν τα δικά του συμφέροντα γίνεται ολοένα και πιο ορατός. Η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε ορμητήριο πολέμου σπέρνοντας βάσεις παντού, αξιοποιώντας λιμάνια και αεροδρόμια, δίνοντας γη και ύδωρ στους ιμπεριαλιστές για να σκοτώνουν τους λαούς.  Δεν μπορεί να υπάρξει εμπιστοσύνη στην Κυβέρνηση και σε πολιτικές που οδηγούν τη χώρα σε βαθύτερη εμπλοκή, ούτε σε κόμματα που, παρά τις δηλώσεις «ανησυχίας» και επικλήσεις στο «διεθνές δίκαιο», στήριξαν και στηρίζουν με χέρια και πόδια την ίδια πορεία. 

Όλοι αυτοί μαζί στην περίοδο της «ειρήνης» μας τσακίζουν για τα κέρδη τους και στην περίοδο του πολέμου θα μας ληστεύουν και θα μας σκοτώνουν πάλι για τα κέρδη τους. Κόβουν από την Εκπαίδευση, την Υγεία, την Πρόνοια, την Κοινωνική Πολιτική για να επιδοτήσουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και την πολεμική οικονομία. Απαιτούν από εμάς τους εργαζόμενους να έχουμε «τα κεφάλια μέσα» και να στηρίζουμε τους «εθνικούς στόχους» των κυβερνήσεων. Την ίδια στιγμή απογειώνεται κι άλλο η ακρίβεια, δυναμώνει η καταστολή, οι διώξεις και η  τρομοκράτηση, ετοιμάζουν νέα μέτρα περιορισμού της συνδικαλιστικής δράσης, θεσμοθέτησης της φτώχειας, νέου χτυπήματος του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή εργασία.

Τώρα είναι η στιγμή οι εργαζόμενοι να εκφράσουμε τη φωνή μας με αποφασιστικότητα και μαζικότητα. Να στείλουμε σαφές μήνυμα στην κυβέρνηση ότι δεν υπάρχει καμία νομιμοποίηση για συμμετοχή ή στήριξη σε πολεμικές επιχειρήσεις που σφάζουν άλλους λαού κι εγκυμονούν επικίνδυνες εξελίξεις για τον ελληνικό λαό.  Να ανοίξουμε τη συζήτηση με τους μαθητές μας στις τάξεις που αγωνιούν, αναρωτιούνται, ρωτούν. Τώρα είναι η στιγμή  να ενισχυθεί η αλληλεγγύη προς τον ιρανικό λαό και όλους τους λαούς που δοκιμάζονται από τις συνέπειες των συγκρούσεων. 

Απαιτείται άμεση κινητοποίηση, ώστε να αποτραπούν επιλογές που μετατρέπουν τη χώρα σε ορμητήριο στρατιωτικών επιχειρήσεων και σε πιθανό στόχο αντιποίνων. Οι φλόγες του πολέμου είναι στη γειτονιά μας, αν δεν ξεσηκωθούμε θα έρθει η σειρά μας. Οι συνέπειες της εμπλοκής: η ακρίβεια, η ένταση της καταστολής, το χτύπημα των δικαιωμάτων μας είναι εδώ! 

• Να κλείσουν όλες οι ΝΑΤΟϊκές βάσεις, από τη Σούδα μέχρι την Αλεξανδρούπολη και τη Λάρισα.

• Να επιστρέψει η πυροβολαρχία Patriot από τη Σαουδική Αραβία.

• Να επιστρέψουν τα F 16 και οι φρεγάτες που βρίσκονται σε Κύπρο και Ερυθρά Θάλασσα και κάθε ελληνικό πολεμικό μέσο που βρίσκεται εκτός συνόρων.

• Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή επιστροφή των ναυτεργατών από τα στενά του Ορμούζ και τον Περσικό Κόλπο.

• Απαιτούμε λεφτά για υγεία και παιδεία και όχι για του πολέμου τα σφαγεία.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, τους συλλόγους διδασκόντων, τους ΣΕΠΕ, να πάρουν πρωτοβουλίες, να συζητήσουν με τους μαθητές μας για τον πόλεμο, να οργανώσουν πολύμορφες δράσεις, αξιοποιώντας λογοτεχνικά και καλλιτεχνικά έργα, μέσα και έξω από τις τάξεις.

Kαλούμε σε συμμετοχή στο αντιπολεμικό συλλαλητήριο το Σάββατο 28-3-2026 στις 12:00 μ.μ. στην πλατεία Περιβολάκια στην Κόρινθο και στην σύσκεψη σωματείων – συλλόγων – φορέων, η οποία θα πραγματοποιηθεί την ίδια μέρα στις 18.30 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Κορίνθου.


Για το ΔΣ

Κάτω τα χέρια από τον συνδικαλιστικό λόγο – Όχι στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης


ΨΗΦΙΣΜΑ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Κάτω τα χέρια από τον συνδικαλιστικό λόγο – Όχι στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης

 

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας καταγγέλλει την άσκηση αγωγής για συκοφαντική δυσφήμιση από τον ΔΙΠΕ Ζακύνθου σε βάρος της Προέδρου του ΣΕΠΕ Ζακύνθου, Λάζου Έφης για τοποθέτησή της στην Ολομέλεια των Προέδρων της ΔΟΕ στη Θεσσαλονίκη την 1η Νοεμβρίου του 2025.

Η ενέργεια αυτή δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Εντάσσεται σε μια συνολικότερη προσπάθεια επιβολής σιωπής, εκφοβισμού και πειθάρχησης των εκπαιδευτικών και των συνδικαλιστικών τους εκπροσώπων.

ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΞΕΚΑΘΑΡΑ:

Την πλήρη στήριξή μας στην Πρόεδρο του Συλλόγου Ζακύνθου, που εξέφρασε συλλογικές θέσεις μέσα από τον θεσμικό της ρόλο. Η επίθεση σε έναν/μία συνδικαλιστή /στρια είναι επίθεση σε όλο τον κλάδο. Να σταματήσει τώρα κάθε δίωξη της Λάζου Έφης. Στόχος είναι να σιωπήσουν φωνές που αντιστέκονται. Δε θα τους περάσει. Οι εκπαιδευτικοί θα μιλούν, θα καταγγέλλουν, θα συγκρούονται με την πολιτική και τη διοίκηση που υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο.

 Οι συλλογικές διαδικασίες του κλάδου δεν είναι «ουδέτεροι χώροι», αλλά πεδία αγώνα και έκφρασης. Να σταματήσει κάθε δίωξη συνδικαλιστών για τη δράση και τον λόγο τους. Πλήρης κατοχύρωση της ελεύθερης συνδικαλιστικής έκφρασης σε όλους τους χώρους.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΛΜΕ:

Να πάρουν ξεκάθαρη θέση απέναντι στην ποινικοποίηση του συνδικαλιστικού λόγου. Να οργανώσουν απάντηση του κλάδου απέναντι σε τέτοιες πρακτικές.

Η ΔΟΕ να καλύψει συνδικαλιστικά, νομικά και οικονομικά κάθε διωκόμενο συνδικαλιστή.

Καλούμε επίσης ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να βγάλουν αντίστοιχα ψηφίσματα.

Ο ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΔΕ ΔΙΩΚΕΤΑΙ, ΔΕ ΦΙΜΩΝΕΤΑΙ, ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΓΥΨΟ!

Για το ΔΣ

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2026

Ψήφισμα συμπαράστασης στην ΕΛΜΕ Πειραιά

 Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Κορινθίας καταγγέλλει τη νέα προσπάθεια ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης στον Πειραιά. Συγκεκριμένα, σε δίκη οδηγούνται για κινητοποιήσεις τρία συνδικαλιστικά στελέχη της ΕΛΜΕ Πειραιά: ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Ηλίας Πατίδης, ο Ακρίτας Καλούσης μέλος του Δ.Σ. και ο Παναγιώτης Χουντής πρώην γραμματέας του ΔΣ, καθώς και ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά Μάρκος Μπεκρής.

            Τη μήνυση έχει καταθέσει ο ΔΙΔΕ Πειραιά ενάντια στους 4 συνδικαλιστές για μια κινητοποίηση που είχε πραγματοποιηθεί στις 30/11/2022 στα γραφεία της ΔΔΕ ενάντια στις πρώτες διώξεις εκπαιδευτικών και για μια άλλη κινητοποίηση στις 17/3/2023 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ενάντια σε διημερίδα διαφήμισης της ιδιωτικής εκπαίδευσης από την ΔΔΕ Πειραιά! 

Κάτω τα χέρια από τα σωματεία, τους λαϊκούς αγώνες και την απεργία

Να αποσυρθούν όλες οι κατηγορίες

Καμία δίωξη σε κανέναν και καμία

          Δεν είναι καθόλου τυχαίο, βέβαια, ότι πρόκειται για κινητοποιήσεις του σωματείου ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, τα κενά και την υποχρηματοδότηση των σχολείων, τις συνδικαλιστικές διώξεις κλπ.. 

          Το (ανυπόστατο) κατηγορητήριο που αφορά τη κινητοποίηση στη ΔΔΕ στις 30/11/2022, περιλαμβάνει τη «διατάραξη της ομαλής λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας», εισβολή με «φωνασκίες» καθώς και υποτιθέμενες φθορές, σε μια περίοδο που ο ΔΙΔΕ αρνούνταν ακόμα και να συναντήσει το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά, να ακούσει τα αιτήματα και τα προβλήματα των εκπαιδευτικών, ενώ είχε προχωρήσει ή απειλούσε με δίωξη συναδέλφους για συνδικαλιστική δράση. Για μια κινητοποίηση στη ΔΔΕ που η ΕΛΜΕ ζητούσε συνάντηση με το ΔΙΔΕ Πειραιά για να θέσει όλα τα παραπάνω.

          Για την κινητοποίηση που αφορούσε τα ιδιωτικά σχολεία προστίθενται βαριές ανυπόστατες κατηγορίες προς τον πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Πειραιά για δήθεν πρόκληση «σωματικής βλάβης» που θα «μπορούσε να προκαλέσει κίνδυνο ζωής»!!

          Η εξέλιξη, δυστυχώς, δεν είναι καθόλου πρωτοφανής. Εντάσσεται στο συνολικό κλίμα επίθεσης του συστήματος και των κυβερνήσεών του στα συνδικαλιστικά δικαιώματα, στο δικαίωμα στον αγώνα, την κινητοποίηση, τη διαδήλωση. Συναντιέται με όλες τις συνδικαλιστικές διώξεις που αντιμετωπίζουμε στην εκπαίδευση (παραπομπή στο πειθαρχικό για συμμετοχή στην απεργία-αποχή χιλιάδων συναδέλφων, δυνητική αργία μέλους της ΕΛΜΕ Πειραιά, ποινή σε δύο πρώην διευθυντές για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή της ΕΛΜΕ Πειραιά κ.ά.), αλλά και το νέο αντιδραστικό πειθαρχικό πλαίσιο στο Δημόσιο, συνέχεια του προηγούμενου, με το χτύπημα των διαδηλώσεων, τις συλλήψεις μαθητών και φοιτητών, τις διαγραφές φοιτητών, τη κήρυξη απεργιών σαν παράνομες κλπ..

          Όλα αυτά σε μια περίοδο που μεγαλώνει συνεχώς η πολεμική εμπλοκή της χώρας και θέλουν εμάς τους εκπαιδευτικούς να μην μιλάμε, να μη διεκδικούμε, να διδάσκουμε ως φυσικά φαινόμενα και αιώνια το τσάκισμα των δικαιωμάτων μας και τη μόρφωση των μαθητών/τριών μας, να θυσιάζουμε τις ανάγκες μας και τις ίδιες τις ζωές μας για τα κέρδη.

 Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Κορινθίας καταγγέλλει τη νέα προσπάθεια ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης. Απαιτούμε την αθώωση των 4 συνδικαλιστών.

Στηρίζουμε την κινητοποίηση της ΕΛΜΕ Πειραιά στα δικαστήρια του Πειραιά (Σκουζέ 3-5) στις 23/3 στις 8:30 π.μ..

  •    Η τρομοκρατία δεν θα περάσει – του λαού η πάλη θα τη σπάσει! Οι αγώνες θα νικήσουν!
  •    Να σταματήσει τώρα κάθε δίωξη, να αποσυρθούν οι κατηγορίες. Να μην ασκηθεί καμία πειθαρχική δίωξη.
  •       Όχι στο νέο πειθαρχικό δίκαιο.


Για το ΔΣ

Αποτελέσματα εκλογών για αντιπροσώπους στην ΔΟΕ και στο Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Κορινθίας

  Για ΔΟΕ : ΚΟΡΙΝΘΟΣ : Ψήφισαν: 244   Λευκά: 2    Άκυρα : 1 ΝΕΜΕΑ :   Ψήφισαν: 30   Λευκά: 1 ΒΡΑΧΑΤΙ : Ψήφισαν: 37 Έλαβαν: ΑΣΕ : 86 ...