Θέμα: Εγκύκλιος «Οδηγίες αναφορικά με την διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ –ΕΒΠ σχολικού έτους 2023-2024». Τίποτε νέο. Επανάληψη των εκβιασμών και των απειλών για την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής ατομικής αξιολόγησης.
Ο ΚΛΑΔΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ
ΜΕ ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ
Η νέα εγκύκλιος
του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. «Οδηγίες αναφορικά με την διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών
και μελών ΕΕΠ–ΕΒΠ σχολικού έτους 2023-2024» έρχεται, δυστυχώς, να καταστήσει
σαφές το πνεύμα αυταρχισμού και τρομοκρατίας
με το οποίο είναι συνδεδεμένη η απόπειρα επιβολής των νόμων της κατηγοριοποίησης
και διαφοροποίησης σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών, 4692/2020 και 4823/2021,
που αφορούν την αξιολόγηση, συνεχίζει να υφίσταται και να αξιοποιείται.
Κυβέρνηση και
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. συνεχίζουν το έργο απαξίωσης του δημόσιου σχολείου με την επιχείρηση
υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στηριγμένης στη σαθρή
διαδικασία της «εσωτερικής κι εξωτερικής αξιολόγησης» των σχολικών μονάδων την
οποία ο κλάδος με τη στάση του έχει αποτρέψει.
Όπως έχουμε αναδείξει και τεκμηριώσει με
τον επιστημονικό λόγο των διαδικτυακών εκδηλώσεων της Δ.Ο.Ε., η «αξιολόγηση»
των νόμων 4692/20 και 4823/21 δεν είναι τίποτε άλλο πέρα από την αγωνιώδη προσπάθεια
κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας, να χρεώσουν τις δικές τους ευθύνες στους
ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Παρουσιάζουν την «αξιολόγηση» ως το κλειδί
για τη λύση κάθε προβλήματος του εκπαιδευτικού συστήματος, χρησιμοποιώντας
εύηχες λέξεις, θετικά φορτισμένες, προκειμένου να εφαρμόσουν τα πιο
αντιδραστικά μέτρα. Ευτυχώς, όμως, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές καταλαβαίνουν πολύ καλά ότι αν η
κυβέρνηση ήθελε να στηρίξει το δημόσιο σχολείο θα προσλάμβανε μαζικά εκπαιδευτικούς,
δεν θα επέτρεπε να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, δεν θα άφηνε μαθητές
χωρίς παράλληλη στήριξη, μαθήματα ακόμα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα να
διδάσκονται από τα μέσα της χρονιάς, δε θα απέκλειε χιλιάδες μαθητές από τα Πανεπιστήμια μέσω της
Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αλλά και την Τράπεζας Θεμάτων. Δεν θα στοίβαζε 25 μαθητές
σε αίθουσες κλουβιά, θα έπαιρνε ειδικά μέτρα στήριξης των μαθητών για τα
τεράστια γνωστικά, ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα που άφησε ο διετής
εγκλεισμός και τα κλειστά σχολεία. Θα την απασχολούσε το πώς θα κατασκευάσει
σύγχρονα σχολεία, θα επισκεύαζε τα παλιά, δεν θα άφηνε χιλιάδες μαθητές και
εκπαιδευτικούς να περνούν τη μισή τους μέρα σε ακατάλληλα κτήρια για το
επιδιωκόμενο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα αλλά και επικίνδυνα για την ασφάλειά μας.
Για όλα αυτά προφανώς οι νόμοι δεν
προβλέπουν τίποτα. Επιδιώκουν, όμως μέσω της ατομικής αξιολόγησης, προκειμένου να αποδεχτεί η εκπαιδευτική
κοινότητα ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των
παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα
μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Η εμπειρία από τις χώρες της Ευρώπης όπου εφαρμόστηκαν αντίστοιχα συστήματα όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία αλλά και η Αμερική είναι αποκαλυπτική. Αποτέλεσε βασικό εργαλείο για την διαφοροποίηση των σχολείων με βάση την οικονομική-κοινωνική προέλευση των μαθητών, την ένταση των ταξικών φραγμών, την υποβάθμιση-υποχρηματοδότηση και εν τέλει το κλείσιμο σχολείων σε εργατικές περιοχές, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ακόμα και απολύσεις.
Συναδέλφισσες
και συνάδελφοι,
Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών
παλεύει με οδηγό τις αποφάσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας όχι γιατί «φοβάται»
την αξιολόγηση. Έχουμε δημοσιοποιημένες θέσεις που προστατεύουν το δημόσιο
σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και τα εργασιακά των
εκπαιδευτικών. Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και
αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων ανταλλάσσουμε σκέψεις και
προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η
διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος. Τα
κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με
αυτή την ανάγκη.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχοντας, μέσα από τις αποφάσεις των
Γενικών της Συνελεύσεων καθώς και του Διοικητικού Συμβουλίου της, με
συνέπεια και υπευθυνότητα, εκφράσει τις ψηφισμένες και τις επιστημονικά
τεκμηριωμένες θέσεις του κλάδου θα συνεχίσει να δίνει με όλα τα μέσα τη μάχη
για την ακύρωση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών της κυβέρνησης.
Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν του
αγώνα για την αποτροπή της υλοποίησης των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της
κυβέρνησης. Ο νικηφόρος αγώνας του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση του Π.Δ.
152/2013 και του ν.4024/2011, στο παρελθόν, καθώς και η αποτροπή, μέχρι σήμερα
της εφαρμογής, της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της κατηγοριοποίησης των σχολικών
μονάδων του Ν.4692/2020 αλλά και της πρώτης φάσης της ατομικής αξιολόγησης των
νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, αποτελούν παρακαταθήκη και οδηγό μας.
Με
βάση τα παραπάνω:
-Συνεχίζουμε
να αγωνιζόμαστε με όπλο την καθόλα νόμιμη απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που
προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 καθώς
και από την Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση
των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού
Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς
και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά
καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους
Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης
κ.τ.λ.).
Υπενθυμίζουμε ότι η
αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις
διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια
Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη,
συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή
απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
Επισυνάπτουμε και σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε. με
ημερομηνία 12/09/2021. Η ανάδειξη των ποινών, που δεν αγγίζουν
όσους συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, μέσα και από τη νέα εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αλλά και από τον τρόπο με τον οποίο επικεντρώνουν σε αυτές οι
γνωστοί…πρόθυμοι δεν είναι τίποτε άλλο παρά φτηνός εκβιασμός που αποκαλύπτει
την απόλυτη παιδαγωγική ένδεια του κυβερνητικού εγχειρήματος.
-Κηρύσσουμε
στάσεις εργασίας σε όλη τη χώρα σε συνεργασία με τους Τοπικούς Συλλόγους, προκειμένου να είναι καλυμμένοι
όλοι οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες από κάθε άλλη διαδικασία της ατομική
αξιολόγησης που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου (π.χ. δειγματικές
διδασκαλίες).
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με αποφασιστικότητα οργανώνει όλες τις δράσεις
που είναι αναγκαίες ώστε η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., ακούγοντας τη φωνή
των εκπαιδευτικών που δίνουν καθημερινά μόνοι τους τη μάχη για το δημόσιο
σχολείο, να αποσύρει τις Υ.Α. και τους νόμους 4692/2020 και 4823/2021, να
μονιμοποιήσει άμεσα τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.
Η μαζικότητα, η ενότητα και η καθολική συμμετοχή στην απεργία –
αποχή, τις στάσεις εργασίας, τις απεργιακές κινητοποιήσεις και όλες τις
υπόλοιπες δράσεις είναι που θα αποτρέψουν την υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών
πολιτικών και των αυταρχικών απειλών της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Σε αυτή τη
βάση, καλούμε επιπλέον:
- Όλους
τους Σ.Ε.Π.Ε. να πάρουν μέτρα για την υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου. Να
οργανώσουν με όλα τα μέσα την ενημέρωση συνολικά της εκπαιδευτικής
κοινότητας για τους πραγματικούς στόχους της επιχειρούμενης «αξιολόγησης».
- Τις/τους εκπαιδευτικούς
να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε.
και με βάση αυτή την απόφαση, να μην προχωρήσουν σε καμία
διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ! ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΘΑ ΒΓΟΥΜΕ ΝΙΚΗΤΕΣ!
ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΣΠΙΔΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ!
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ –ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ –
ΑΠΟΧΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.